Veel afval is mooi: geen kunst aan!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur

Als je goed kijkt, dan zie je dat afval vaak geen afval is. Niets is leuker dan iets nieuws te maken van wat je anders zou weggooien. Ik doe dit met oude boeken, die kleine kunstwerkjes worden door de pagina’s op verschillende manieren te vouwen. Ik doe dit met de lipjes van blikjes, waarvan ik met (overgebleven) garen handtassen maak of kettingen en armbanden. Ik doe dit met wc-papierrolletjes waarvan ik prachtige wandversieringen heb gemaakt, een decoratieve schaal en mijn volgende project is een tas! En waarom zou je een oud, te groot shirt weggooien, als je met een schaar, naald en draad en wat fantasie er een heel ander model van kunt maken—en er nog jaren van genieten? Het internet staat vol met ideeën, en geloof me, je wordt er heel blij van: je maakt iets moois en de wereld wordt er mooier van.

JeroenJeroen
    Sleutelbeheerder

Dank voor de inspiratie! Goede zoektermen op Google die ik van Anette kreeg: bookart, upcycle shirts, can tabs recycle!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close